Länsförsäkringar Älvsborg
Foto: Nicke Johansson
Länsförsäkringar Älvsborg är ett kundägt bank- och försäkringsbolag och Spoon är deras fullservicebyrå inom kommunikation. Uppdraget omfattar allt från att ta fram större kreativa koncept och vara strategiskt bollplank till att producera innehåll och stötta inhouse-avdelningen vid arbetstoppar.
Länsförsäkringar Älvsborg har högt ställda ambitioner inom hållbarhet och har som mål att anses vara bäst på hållbarhet inom sin region år 2025, vilket mäts genom SKI:s varumärkesundersökning. Ett fokusområde för hållbarhetsarbetet och kommunikationen är att visa hur bolaget ger tillbaka till lokalsamhället i form av återbäring och stöd till ungdomsverksamheter, och att visa att ett hållbart lokalsamhälle även gynnar bolagets kunder som ju också är dess ägare. Andra mål för kommunikationen är att rekrytera nya kunder och att visa på bolagets företagserbjudande.
Kampanjfilm för Länsförsäkringar Älvsborg.
”Vi önskade ett tajt och avspänt samarbete med vår blivande byrå, ett förlängt/förstärkt team för oss i både det stora och det lilla, och det har vi etablerat tillsammans med Spoon. De förstår oss väl, har en bredd i sina olika kompetenser och levererar på ett lyhört sätt. Vi värdesätter också deras flexibilitet.”
– Linn Grönkvist, chef Marknadskommunikation på Länsförsäkringar Älvsborg
Fungerar som strategiskt bollplank.
Vi skapar kreativa kommunikationskoncept för flera kanaler.
Produktion av text, foto, film för alla kanaler såsom webb, sociala medier, PR.
Produktion av löpande always-on annonser för display, OOH, native, sociala medier, tv med mera.
Vi hjälper till och skapar design av mallar, presentationer och dokument.