Företagarna
Företagarna är en organisation som företräder omkring 60 000 företagare genom 250 lokalföreningar. Spoons uppdrag är att skapa redaktionellt innehåll som bidrar till Företagarnas arbete att skapa ett bättre företagsklimat. Innehållet distribueras i medlemsmagasinet Företagaren, via kundens hemsida samt delas i kanaler som nyhetsbrev, LinkedIn, Instagram och Facebook.
Företagarna vill med hjälp av ett engagerande redaktionellt innehåll visa vilken stor betydelse som landets företagare har för att skapa välfärd och sysselsättning – i hela Sverige. Spoon har i samarbete med Företagarna skapat en redaktionell innehållsstrategi som bygger på ett nära samarbete med organisationens alla delar. Tillsammans med uppdragsgivaren förmedlar vi berättelser om hur en småföretagares vardag ser ut och som bygger på mångfald både vad gäller etnicitet, geografi, branscher och kön.
”Våra medlemmar vill ha kontakt med oss via många olika kanaler och medlemstidningen fortsätter att vara en populär påminnelse om medlemskapet som ger både inspiration och konkret kunskap. Samarbetet mellan oss och Spoon är väletablerat och vi har tillsammans utvecklat vår medlemstidning så att Företagaren passar medlemmarnas behov av något i brevlådan och samtidigt tillgängligt digitalt.”
– Caroline Antonsson, Företagarna
Helhetsansvar för tidningen Företagaren, 6 utgåvor/år.
Initierar innehåll som bidrar till Företagarnas påverkansarbete.
Bidrar med innehåll som ökar intresset för medlemsförmåner.
Skapar innehåll som fungerar i kundens alla kanaler.
Utvecklar koncept för att nå nya målgrupper, tex listan 103 unga idéer.