Visita
Visita är bransch- och arbetsgivarorganisationen för den svenska besöksnäringen och Spoons uppdrag är att driva Visitas frågor och berätta om nyheter från branschen. Vi verkar som en nyhetsdesk och publicerar dagligen på nyhetssajten besöksliv.se och producerar också medlemsmagasinet med samma namn. I dessa kanaler hjälper vi Visita att förmedla kunskap, sprida insikter och inspiration till företag i besöksbranschen.
Med hjälp av Besökslivs olika kanaler kan Visita skapa en närmare relation till sina medlemmar och verka som bränsle för näringens eldsjälar. Innehållet som vi skapar ska också hjälpa till att öka kännedomen om Visita, locka fler medlemmar och stärka Visitas röst. Slutligen är målet också att Visita ska få annonsintäkter från både sajt och magasin.
“Spoons redaktionella kompetens och fingertoppskänsla när det gäller att förpacka berättelser från branschen är avgörande för vårt samarbete. Med en smidig dialog, stor förståelse för våra utmaningar och ständig optimering, lyckas Spoon förnya våra kanaler och hålla dem uppdaterade.”
– Carl Johan Swanson, kommunikationsdirektör Visita
Helhetsansvar för sajten besöksliv.se, med produktion av digitalt innehåll och daglig publicering online.
Produktion av medlemsmagasinet Besöksliv, sex nummer per år.
Digitala nyhetsbrev, två utskick per vecka.
Spridning av innehåll i sociala kanaler.