Skanska
Från tryckt tidning till onlinemagasin och slutligen en sajt för hela Norden. Med kommunikationskonceptet ”Flervärden” såg Skanska Commercial Development Nordic stor potential att ännu mer kraftfullt än tidigare kombinera innehåll om framtidens arbetsplats med konvertering gällande sina kommersiella fastighetsprojekt. Detta både för den svenska och övriga nordiska marknaden.
Spoon utvecklade tillsammans med OhMy webbplatsen, där både UX, copy och KPI-ramverk ingick i uppdraget.
Att skapa en konverterande webbplats för Sverige, Norge, Danmark och Finland som stärker Skanska CDN:s position som en lokal aktör med nordisk närvaro. En webbplats som skapar leads och som med hjälp av sitt engagerande innehåll samtidigt stärker varumärket som en thought leader inom framtidens arbetsplats, med potentiella hyresgäster som primär målgrupp.
“Vi bad Spoon om hjälp med att etablera Skanska Fastigheters digitala närvaro under våren 2023. Under projektet har de visat en unik förmåga att lyssna, förstå och på ett väldigt fint sätt möta en komplex blandning av behov och intressen hos oss som kund. Med en kombination av projektstyrning, teknisk skicklighet och kreativitet har de levererat lösningar som är både innovativa och praktiskt genomförbara. Deras snabba respons och flexibilitet har varit avgörande i projektets framgång. Vi uppskattar verkligen deras engagemang och resultat och rekommenderar Spoon för alla som söker en kvalificerad partner att jobba arm-i-arm med mot en utvecklad digital närvaro."
– Arvid Norman, HR and Communications, Skanska Commercial Development Nordic
Contentplan, innehållsproduktion, publicering, SEO och SEM
Digitalt månatligt nyhetsbrev, planering och produktion.
Ett urval av innehållet anpassas för en intern målgrupp inom Skanska.
Contentplan, löpande produktion, publicering och distribution.